Waarom je voor je eigen rust beter een Wedding Planner kan nemen.

Nadat ik ten huwelijk werd gevraagd was het al vrij duidelijk; Roy en ik zouden onze bruiloft helemaal zelf regelen – geen ceremoniemeester, en een weddingplanner? Daar dachten we geeneens over na; ik houd zelf veels te veel ervan om alle touwtjes in handen te hebben. En zoveel werk zou het toch niet zijn? HA; heel wat geregel en maanden verder kwamen we daar wel enigszins van terug.

Laten we even vooropstellen; een bruiloft regelen en de productie daar van draaien doe je niet even “zo maar”. Een valkuil voor velen die vervolgens toch ietwat gestressed de laatste weken voor de bruiloft doorbrengen.
Het begint allemaal zo romantisch; met je lief zittend op de bank, kwijnend bij alle mooie Pinterest plaatjes.
Maar een bruiloft organiseren is natuurlijk veel meer dan plaatjes verzamelen. Nadat je een beetje een idee hebt van hoe je bruiloft eruit komt te zien moet je dit ook gaan realiseren. Dit betekent; heel veel research, bellen, mailen, offertes opvragen, onderhandelen en plannen. Hier introduceren veel bruidsparen hun ceremoniemeester en bruidspersoneel. En hierbij is het woord bruidspersoneel niet ondergewaardeerd aan de daad; zij nemen namelijk een groot deel van de taken over van de bruid en bruidegom. Oftewel; Get Shit Done. En dan is het soms ook echt “shit”.

Anyway, Roy en ik hadden al meteen besloten; dit willen wij onze vrienden niet aan doen! Aanlopend naar de bruiloft toe zouden wij alles zelf regelen en tijdens het weekend zelf hadden wij onze beste vrienden en vriendinnen wat taakjes gegeven. Uiteindelijk is het namelijk wel leuk om je vrienden er op een manier bij te betrekken.
Twee maanden voor de bruiloft stopte ik met mijn werk en vanaf de dag dat ik stopte, tot aan de bruiloft toe, ben ik elke dag met de bruiloft bezig geweest. Ik dacht; “hoe doen mensen dit met een full-time baan!?”. Er komt zo veel bij kijken die laatste paar weken; draaiboek finalizen, zorgen dat alle afspraak zijn geconfirmed, boodschappen, print werk voor menu’s en zo had ik zelf nog wat spannende momentjes met mijn jurk.
En ook het weekend zelf was best wel intensief. Deze begon namelijk op vrijdag; we moesten alle spullen ophalen en naar Zuid-Limburg rijden; een klusje wat maar liefst 5 uur in beslag nam om vervolgens nog de locatie op te bouwen. Het is allemaal gelukt en zonder onze vrienden hadden wij het niet kunnen doen, maar als we het nog een keer zouden doen zouden we zeker (vooral voor ons zelf) een Wedding Planner in huren!

Vogue schreef ook een leuk artikel hier over. Lees deze hier.